woensdag 17 juni 2015

Stront Ventoux

Je zal maar een strontvlieg zijn en dagelijks je rondje vliegen ergens op de Mont Ventoux. Dagelijks word je lastig gevallen door omhoog gevallen wieleramateurs die zo nodig hun ego gestalte willen geven, door met een te dure fiets te traag de reus van de Provence willen bedwingen. Als vlieg kun je dan maar beter er het beste van maken en omgaan met de omstandigheden.

Vandaag was ik zo’n kansloze knakker die zijn midlifecrisis al zwetend voor zich uit probeerde te trappen. Hoewel ik mij vandaag ver verheven voelde boven andere soortgenoten, hebben we 1 ding gemeen. We stinken allemaal een uur in de wind. Een combinatie van oud zweet vermengd met vers zout.

Strontvliegen op de Ventoux lijken er een sport van te maken om dit vreemdsoortige doelgroepje stinkende mannen een lesje te leren. Eén ding heb ik geleerd.. Het bos is het domein van de strontvlieg.

De strontvlieg bepaalde vandaag of en wanneer ik het bos op rustige wijze mocht doorkruizen, zonder nog verder door hen te worden lastig gevallen. Ik kreeg uiteindelijk vrij toegang tot chalet Reynard en de laatste 6 kale kilometers, maar niet voordat de strontvliegen mijn oorschelpen hadden gebruikt als tijdelijk onderkomen. Sterker nog, ik verdenk ze er van dat ze verstoppertje met elkaar aan het doen waren. Telkens was er weer een ander vlieg de sjaak en moest hij op zoek gaan naar zijn vriendjes die mijn lichaamsholtes gebruikten om zich te verschansen. Vlak voor mijn neus zag ik 2 vliegen wel heel erg intiem om elkaar heen dartelen. Even later waren ze weg. Ik verdenk hen ervan dat ze mijn helm gebruikten om de liefde met elkaar te bedrijven. Ik zeg… Get a room!!!

Later hoorde ik van mijn fietsmaatjes die een eindje achter me fietsten, dat ze 2 vliegen wel heel relaxt een sigaretje hadden zien roken en er voldaan bij keken… dan ik weet genoeg, de viezerikken!


Nu fietste ik ook wel zo traag naar boven vandaag, dat die vliegen genoeg tijd hadden om zowel aan voorspel én naspel te doen, waardoor ik maar 1 ding kan concluderen.. Wil je de strontvlieg in het bos van Bedoin vermijden… vlieg dan deze klereberg op!

1 opmerking:

  1. Hallo Arjan,
    mag ik deze aflevering plaatsen op De Kale Berg? Met bronvermelding uiteraard.
    Sportieve groet,
    Lex Reurings
    webmaster dekaleberg.nl

    BeantwoordenVerwijderen